Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 306/04
Miejsce zdarzenia: rejon FIR Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-800 / samolot Embraer 145
Znaki rejestracyjne:
Przyczyna incydentu:
Zetknięcie się teoretycznych przestrzeni chronionych zdefiniowanych wokół statków powietrznych biorących udział w zdarzeniu i wygenerowanie sygnalizacji Collision Alert [CA] przez system radarowy AMS 2000+ zgodnie z jego właściwościami.
Minimum separacji poziomej było zgodne z przepisami.
Zalecenia profilaktyczne:
Na podstawie wyników badania incydentu lotniczego, Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi materiałami akceptuje przeprowadzone badanie incydentu przez Zespół Inspekcji ATC Agencji Ruchu Lotniczego i stawia następujący wniosek odnośnie zastosowania środków zapobiegawczych i środków mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa lotów:
Rozważyć wprowadzenie do Instrukcji operacyjnych (INOP) zapisu o obowiązku udzielania informacji o innym ruchu lotniczym [Traffic information] przez kontrolera ruchu lotniczego w przypadku wygenerowania przez system AMS 2000+ ostrzeżenia Collision Alert Warning [CAW] i/lub Collision Alert [CA] nawet, gdy statki powietrzne minęły się i są na rozbieżnych liniach drogi.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2004_306_U.pdf | 165.9 KB |