Lokalizacja
Opis: Samolot wykonywał rejs po trasie EPWA-LEMD. Podczas wznoszenia na FL 200 zauważono „SPD LIMIT” na obu ADI. Następnie na overhead panel zapaliły się lampki sygnalizacyjne „PACK 1”, „PACK 2” oraz „ZONE 1”, „ZONE 2”, „ZONE 3”. Brak było zadziałania sygnalizacji „MASTER CAUTION” dotyczących sygnalizowanych niesprawności. Dodatkowo zaświeciły żółte lampki sygnalizacyjne SPD TRIM FAIL, MACH TRIM FAIL oraz AUTO TRIM FAIL. Znikły wskaźniki obrotów N1(INDEKSY) na obu silnikach. Wystąpił zanik wskazań przepływu paliwa (FUEL FLOW) na przyrządach kontroli obu silników. Załoga zrealizowała listę kontrolną „PACK”. Samolot nie wykazywał objawów rozhermetyzowania. Sprawdzono parametry elektryczne i zauważono: STBY PWR – parametry w normie, INVERTER – brak wskazań, GEN 1 – parametry w normie, GEN 2 FREQUENCY 385 Hz – napięcie w normie. Próba uruchomienia APU – nieudana. Podczas zniżania, gdy PWR LEVERS w położeniu IDDLE brak było sygnalizacji czerwonych lampek UNLOCK na obu goleniach podwozia głównego. Po około 15 minutach, APU uruchomiło się przy drugiej próbie. Po przestawieniu dźwigni podwozia w dół brak było sygnalizacji jego wypuszczenia. Dźwignia dawała się przestawić do położenia UP dopiero po użyciu TRIGGER. Nie działał system PA/INTERCOM. Łączność z ATC prawidłowa. Po podłączeniu generatora APU w miejsce GEN 2 wszystkie ww. objawy ustąpiły. Po wciśnięciu RECALL ponownie zapaliły lampki sygnalizacyjne „PACK 1”, „PACK 2” oraz „ZONE 1”, „ZONE 2”, „ZONE 3” bez dodatkowych wskazań. Załoga zawróciła na lotnisko startu wykonując normalne lądowanie. Po lądowaniu samolot wycofano z eksploatacji w celu usunięcia usterki. Wymieniono przekaźniki R1 i R326. Wykonano testy zgodnie z AMM, które wypadły pozytywnie. Wymieniono również Constant Speed Drive. Wykonano testy operacyjne, które wypadły pozytywnie. Samolot został przywrócony do eksploatacji w dniu następnym.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1259/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111259U.pdf | 255.84 KB |