Lokalizacja
Opis: W dniu 29 sierpnia 2011 roku w trakcie kołowania do lotu WAW-ATH zapaliła się sygnalizacja REVERSER nr 2. Załoga kilkukrotnie próbowała otworzyć i zamknąć rewers. Po tych próbach zaświeciła się dodatkowo sygnalizacja REVERSER nr 1, po czym obie lampki zgasły. Kapitan powiadomił o fakcie LOT Maintenance Control Center. Po skonfigurowaniu samolotu do startu załoga rozpoczęła rozbieg. Przy prędkości około 40 kts uruchomiła się sygnalizacja braku konfiguracji do startu. Start został przerwany. Dokonano dokładnego sprawdzenia konfiguracji do startu: schowano i wypuszczono klapy, przerymowano i ponownie ustawiono stabilizator do startu, sprawdzono spoilery. Rozpoczęto start po raz drugi. Sytuacja powtórzyła się. Po przerwaniu startu załoga zakołowała na stanowisko postojowe. Powiadomiono obsługę techniczną. Obsługa techniczna wykonała reset/test Engine Accessory Unit, który wypadł pomyślnie. Wykonano testy operacyjne rewersów, które również wypadły pozytywnie. Samolot dopuszczono do eksploatacji. Rejs do ATH został wykonany z opóźnieniem. Analiza zapisów dokumentacji samolotu za okres ostatnich 30 dni poprzedzających zgłoszenie incydentu nie wykazała wystąpienia usterki.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1127/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111127U.pdf | 249.54 KB |