Zdarzenie lotnicze z udziałem szybowca SZD-42-2 Jantar 2B SP-3062 2024-0020
Opis: 29.04.2024 r. na lotnisku w Płocku, pilot zaplanował przeszkolenie się (pod nadzorem instruktora – właściciela) na nowy typ szybowca SZD-42-2 Jantar 2B.
Wypadek podczas lądowania szybowca SZD-42-2 Jantar 2B SP-3278 2020/16
Opis: Szybowiec SZD-42-2 Jantar 2B o znakach rejestracyjnych SP-3278 wystartował do lotu na przelot 512 km.
Zdarzenie lotnicze podczas startu szybowca SZD-42 Jantar 2 625/13
Opis: Podczas startu szybowca za samolotem, nastąpiła utrata kierunku szybowca w lewo.
Lądowanie w terenie przygodnym szybowca SZD-42-2 Jantar 2B 583/11
Opis: W dniu 05.06.2011 r o godzinie 12.01 wystartował zespół samolot-szybowiec. Pilot szybowca miał zostać wyholowany na termikę. Start przebiegał prawidłowo.
Zderzenie dwóch szybowców Arcus M DKKKO oraz SZD-42-2 Jantar 2B SP3371 1161/16
Opis: Na lotnisku EPLS rozgrywano III konkurencję Szybowcowych Mistrzostw Polski. Była to konkurencja obszarowa 2 h 30 min.
Zdarzenie lotnicze podczas lądowania szybowca SZD-42-2 Jantar 2B 531/13
Opis: Licencjonowany pilot szybowcowy, lat 50 wykonywał nadlotniskowy treningowy lot termiczny.
Zdarzenie lotnicze z udziałem szybowca SZD 42-2 Jantar 2B 1327/15
Opis: W dniu 11.07.2015 r. licencjonowany pilot szybowcowy posiadający nalot ponad 200 godzin na szybowcach „Jantar Standard” wykonywał pierwszy lot „laszujący” na szybowcu „Jantar 2B”.
Lądowanie z zamkniętym podwoziem szybowca SZD 42-2 Jantar Std 2B 1223/15
Opis: W dniu 02.07.2015 r. pilot szybowca Jantar 2B wykonał lądowanie z zamkniętym podwoziem. W trakcie oględzin szybowca nie stwierdzono żadnych uszkodzeń.
Zdarzenie lotnicze podczas lądowania z udziałem szybowca SZD-42 Jantar Std 2 SP-3258 911/15
Opis: W dniu 6 czerwca 2015 na lotnisku w Pobiednik Wielki k. Krakowa (EPKP) pilot szybowca SZD-42 Jantar Std 2 wykonał lądowanie z zamkniętym podwoziem.
Zdarzenie szybowca SZD-42-2 JANTAR 2B SP-3328 w Lesznie Wielkopolskim 220/08
Opis: Na podstawie informacji zawartych w zgłoszeniu Komisja uznała, że prawdopodobną przyczyną incydentu było niezachowanie przez pilota nadmiaru wysokości niezbędnego do bezpiecznego dolotu do lotni