Lokalizacja
Opis: Podczas przeglądu podwozia w dn. 04.03.2016 r. stwierdzono uszkodzenie dolnej powierzchni lewej goleni podwozia głównego tuż nad jej zagięciem powyżej mocowania osi koła. Ślady zadrapania i uszkodzenie dolnej powierzchni goleni jednoznacznie wskazują, że bezpośrednią przyczyną ich powstania był kontakt śrub P/N S1021Z6-6 z dolną powierzchnią goleni podwozia. Śruby te łączą przednią i tylną część owiewki PN 0541224-1 osłaniającej piastę koła z hamulcem. Do chwili stwierdzenia tej okoliczności samolot Cessna 172S SP-MMD nr fabr. 172S10840, wyprodukowany w 2008 roku wylatał 488,8 godz. lotu. Uszkodzenie powierzchni goleni spowodowane kontaktem ze śrubą nie ma charakteru korozyjnego, jest typowo mechaniczne, a jego pomierzona głębokość wynosi 0,020” (=0,5 mm). Uszkodzenie goleni zgłoszono Wytwórcy samolotu w celu podjęcia decyzji o sposobie naprawy lub zadysponowania wymiany goleni na nową.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bielsko-Biała Aleksandrowice (EPBA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 172S
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 336/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_0336_rk.pdf | 703.83 KB |