Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 37/03
Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów - Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Socata TB-9 Tampico
Znaki rejestracyjne: SP-TUK
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się z materiałami zgromadzonymi podczas badania incydentu samolotu Socata TB-9 Tampico znaki rozpoznawcze SP-TUK, akceptuje badanie incydentu przeprowadzone przez Komisję Badania Incydentów Lotniczych przy Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.
Dodatkowo, Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych zaleca:
1. Wprowadzenie zapisu do Instrukcji Operacyjnej OKL-Rzeszów, mówiącego o zakazie uruchamiania silnika (silników) w przypadku istnienia przeszkody przed samolotem.
2. Opracowanie procedury porozumiewania się pilotów z mechanikami przed rozruchem, w trakcie rozruchu i podczas prób silników samolotów.
3. Zwrócić uwagę instruktorowi na konieczność wcześniejszego reagowania na niewłaściwe wykonywanie czynności przez uczniów-pilotów, mogące prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa.
4. Przeprowadzić weryfikację instrukcji operacyjnych samolotów w zakresie procedur uruchamiania silników u innych Użytkowników.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2003_37_U.pdf | 58.34 KB |