Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania załoga wykryła niesprawność systemu antypoślizgowego
„antiskid”. Wykonano CHECK LIST „ANTISKID INOP” i przeprowadzono lądowanie
z wyłączonym systemem antypoślizgowym oraz systemem automatycznego hamowania „AUTO
BRAKE”. W celu wytracenia prędkości na dobiegu użyto pełnego ciągu wstecznego oraz
wypuszczono w trybie ręcznym hamulce aerodynamiczne. Pas był mokry. Po zakończonym
dobiegu załoga zgłosiła TWR problemy z kołowaniem (silne wibracje samolotu) oraz wyczuła
zapach spalonej gumy. Po inspekcji Dyżurnego Portu stwierdzono przetarcie 4 opon podwozia
głównego, bez pęknięcia oraz ubytek gazu. Samolot w asyście służb zakołował na najbliższe
stanowisko postojowe nr.1.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Kraków-Balice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400
Znaki rejestracyjne: SP-ENB
Numer akt: 765/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110765U.pdf | 189.61 KB |