Lokalizacja
Opis: W trakcie rozruchu silnika Nr 2 załoga stwierdziła odmienną niż zwykle akustykę towarzyszącą procesowi uruchamiania (w czasie ok 15 s). Rozruch wykonany był prawidłowo tzn.: przy N2~25%, podane zostało paliwo, a po ok 2-3s nastąpił zapłon. W początkowej fazie rozruchu wskazania przyrządów kontroli pracy silnika (EGT, N2, N1 oraz poziom wibracji) były bez uwag. Po osiągnięciu ok 480ºC (maksymalna temperatura do uruchomienia wynosi 725ºC) pojawiła sie sygnalizacja "flashing EGT Window" wskazująca na możliwość przekroczenia maksymalnej temperatury uruchomienia silnika na ziemi (725ºC). Nastąpiło zatrzymanie wzrostu N2 przy obrotach ok 48%, a N1 przy obrotach ok 15%. Nastąpił powolny wzrost EGT do temperatury 520ºC, a pozostałe parametry wzrastały bardzo powoli. Kapitan przerwał rozruch wywołując jednocześnie listę kontrolną "aborted start engine". Po jej wykonaniu załoga skonsultowała sie z personelem technicznym organizacji obsługowej. Po konsultacjach ponowiono próbę uruchomienia silnika wykorzystując prawy iskrownik. Wystąpiły takie same objawy jak w trakcie pierwszej próby uruchomienia silnika. Przerwano rozruch. Pasażerowie zostali przewiezieni do terminala . Podstawiono drugi samolot, który wykonał rejs.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Katowice-Pyrzowice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1357/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121357U.pdf | 194.51 KB |