Lokalizacja
Opis: W czasie startu samolotu zaplanowane ustawienia do startu TRQ wynosiły 100%. Rozbieg, rotacja i początkowe wznoszenie odbywały się bez problemu. Po wywołaniu komendy „climb power” kapitan, będący w tym locie pilotem monitorującym miał zamiar rozpocząć normalną procedurę redukcji mocy ale została ona przerwana przez wywołanie ATC. Po kontakcie z ATC, tuż przed rozpoczęciem procedury redukcji mocy na wysokości około 2000 ft doszło do utraty mocy na lewym silniku do wartości około 65%, kapitan zapytał F/O czy manipulował manetkami mocy na co ten odpowiedział twierdząco. Kapitan zredukował moc za pomocą komputera CTOT, po czym wyłączył go, regulując moc na obu silnikach do poprawnych wartości. Dalszy lot przebiegał bez zakłóceń.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Göteborg-City
Państwo: Szwecja
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot SAAB 340
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 237/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20100237U.pdf | 247.45 KB |