Lokalizacja
Opis: Samolot po starcie przeszedł na wznoszenie po osiągnięciu prędkości 80 mph, a początkowa prędkość wznoszenia wynosiła 400 ft/min. Po wyjściu nad linię drzew samolot dostał się w strefę umiarkowanej turbulencji a prędkość samolotu zaczęła oscylować +/- 5 mph. Na wysokości szacowanej na 20-30 m pilot odczuł spadek wznoszenia. Pasażerowie odczuli to jako kołysanie się samolotu wzdłuż osi podłużnej z niewielkim przepadaniem. Pilot po chwili pochylił samolot aby przejść do lotu poziomego, ale samolot w jego ocenie dalej przepadał. Po dalszym pochyleniu maski pilot ujrzał przed sobą zabudowania oraz linię średniego napięcia i odchylił samolot w prawo a następnie w lewo w kierunku miejsca pozwalającego na bezpieczne wykonanie lądowania awaryjnego. Nastąpiło zderzenie samolotu z ziemią pod niewielkim kątem, zatrzymując się na bardzo krótkim odcinku. Natychmiast po zatrzymaniu pasażerowie ewakuowali się z samolotu wyciągając rannego pilota. W chwilę potem rozpoczął się pożar, który strawił całą kabinę i część centralną skrzydeł samolotu.
Miejsce zdarzenia: około 630 m od zachodniego skraju lotniska Kraków-Pobiednik Wielki (EPKP)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 177
Znaki rejestracyjne: SP-YVD
Numer akt: 106/04
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2004_0106_rk.pdf | 828.69 KB |
2004_0106_a.pdf | 2.59 MB |