Lokalizacja
Opis: 5 lipca 2025 r. zaplanowano loty szkolne na samolocie Cessna 150 o znakach SP-FVW wg ćwiczenia A/6 Programu Szkolenia do Licencji PPL(A) – „Nauka lądowania przymusowego bez mocy silnika oraz postępowanie w innych sytuacjach awaryjnych”. Po starcie z kierunkiem 27 na wysokości około 100ft instruktor zredukował obroty silnika. Uczeń-pilot oddał wolant od siebie w celu zabezpieczenia prędkości samolotu do lądowania. W wyniku mało energicznego wychylenia wolantu przez ucznia-pilota w celu zabezpieczenia prędkości instruktor przejął stery i oddał energicznie wolant od siebie. Samolot zaczął przepadać z dużą prędkością opadania. Lądowanie wykonane było na klapach startowych ponieważ w deficycie czasu załoga nie zdążyła przestawić klap w położenie do lądowania. W wyniku dużego opadania oraz nieadekwatnego ściągania wolantu do siebie nastąpiło twarde przyziemienie na przednie i lewe podwozie. W wyniku twardego lądowania uszkodzone zostało śmigło i przednie podwozie samolotu (koło przedniego podwozia odpadło po pierwszym kontakcie samolotu z powierzchnią drogi startowej. Po zatrzymaniu się samolotu załoga opuściła statek powietrzny bez obrażeń.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Pruszcz Gdański (EPPR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 150
Znaki rejestracyjne: SP-FVW
Numer akt: 2025-0066
| Załącznik | Wielkość |
|---|---|
| 2025-0066_u.pdf | 312.07 KB |