Lokalizacja
Opis: 24 listopada uczeń-pilot przybyła na lotnisko około godziny 8:00. W trakcie briefingu instruktor zwrócił uwagę, aby nie wlatywała w chmury. O 8:57 wystartowała do lotu. Nad punktem Oscar przeszła na łączność z FIS EPWA. Uczeń-pilot utrzymywała wysokość lotu około 1500 ft, kiedy zauważyła, że podstawy chmur obniżają się. Włączyła podgrzew gaźnika i obniżyła lot o 400 ft. Następnie wyłączyła podgrzew gaźnika i kontynuowała lot zgodnie z planem. Po około 20 minutach od startu, na wysokości 1100 ft, uczeń-pilot usłyszała zmianę odgłosu pracy silnika. Jednocześnie zauważyła spadek obrotów (z wartości 2300 do 1950 RPM). Zgłosiła do FIS EPWA problem z silnikiem oraz zamiar lądowania w terenie przygodnym.
W trakcie lądowania awaryjnego samolot skapotował. Uczeń-pilot doznała lekkich obrażeń ciała, ale samodzielnie wydostała się ze szczątków samolotu.
Miejsce zdarzenia: m. Brzóza
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna C-150
Znaki rejestracyjne: SP-KHD
Numer akt: 3656/20
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2020_3656_rk.pdf | 318.05 KB |
2020_3656_rk-eng.pdf | 227.95 KB |
2020_3656_u.pdf | 119.02 KB |
2020_3656_rw.pdf | 226.28 KB |