Zdarzenie samolotu EMBRAER 170 w FIR EPWW 1336/11

Data zdarzenia: 
16 October, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.184" N, 20° 58' 7.5" E

Opis: Podczas lotu na poziomie przelotowym FL360, w okolicach punktu nawigacyjnego TOMTI (FIR EPWW), pojawił się komunikat FLAP LO RATE. Załoga, po konsultacji z Maintenance Control Center, podjęła decyzję o powrocie na lotnisko startu (EPWA). Lot powrotny i lądowanie odbyło się bez zakłóceń. W celu wykonania rejsu, po lądowaniu, podjęto decyzję o zamianie samolotu. Samolot został przekazany służbom technicznym. Na samolocie wykonano testy: SLAT/FLAP – Actuator Control Electronics No1 i No2 CLEAR INHIBITS oraz testy bloków Slat/Flap – Actuator Control Electronics, które wypadły pomyślnie. Testy operacyjne systemu klap wypadły pomyślnie. Analiza zapisów dokumentacji technicznej wykazała, że taka sama usterka wystąpiła dzień wcześniej. Wówczas wymieniono Slat/Flap – Actuator Control Electronics No2. Wybudowany blok pozostawiono na kwarantannie. Wymieniono również L/H Flap Position Unit.

Miejsce zdarzenia: FIR EPWW

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot EMBRAER 170

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1336/11

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20111336U.pdf249.78 KB
comments powered by Disqus