Lokalizacja
Opis: Podczas lotu na poziomie przelotowym FL360, w okolicach punktu nawigacyjnego TOMTI (FIR EPWW), pojawił się komunikat FLAP LO RATE. Załoga, po konsultacji z Maintenance Control Center, podjęła decyzję o powrocie na lotnisko startu (EPWA). Lot powrotny i lądowanie odbyło się bez zakłóceń. W celu wykonania rejsu, po lądowaniu, podjęto decyzję o zamianie samolotu. Samolot został przekazany służbom technicznym. Na samolocie wykonano testy: SLAT/FLAP – Actuator Control Electronics No1 i No2 CLEAR INHIBITS oraz testy bloków Slat/Flap – Actuator Control Electronics, które wypadły pomyślnie. Testy operacyjne systemu klap wypadły pomyślnie. Analiza zapisów dokumentacji technicznej wykazała, że taka sama usterka wystąpiła dzień wcześniej. Wówczas wymieniono Slat/Flap – Actuator Control Electronics No2. Wybudowany blok pozostawiono na kwarantannie. Wymieniono również L/H Flap Position Unit.
Miejsce zdarzenia: FIR EPWW
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot EMBRAER 170
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1336/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111336U.pdf | 249.78 KB |