Opis: W dniu 17 sierpnia 2009 roku samolot wykonywał rejs po trasie LFPG-EPWA. Podczas lotu na poziomie FL370 pojawiła się sygnalizacja dźwiękowa przekroczenia 10000 ft wysokości kabinowej. Wysokość kabinowa wzrosła do 10200 ft. Wykonano łagodne zniżanie do FL150 (main outflow valve był zamknięty – sprawdzono w modzie „MAN”). Pomimo to wysokość kabinowa rosła z prędkością około 100 ft/min. Podczas zniżania udało się odzyskać kontrolę nad ciśnieniem kabinowym. Po rejsie wykonano testy systemu PRESSURISATION CONTROL SYSTEM (system sterowania hermetyzacją samolotu), które wykazały niesprawność FORWARD OUTFLOW VALVE. Zawór został wymieniony. Ponownie wykonano testy systemu PRESSURISATION CONTROL SYSTEM. System sterowania hermetyzacją samolotu działał poprawnie. Samolot został przywrócony do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Trasa Paryż-Roissy-Charles de Gaulle - Warszawa-Okęcie
Państwo: Francja - Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 672/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090672U.pdf | 249.85 KB |