Lokalizacja
Opis: W trakcie wznoszenia na wysokości około 3000-4000 ft, pojawiła się sygnalizacja AUTO FAIL w układzie hermetyzacji samolotu. Załoga przełączyła układ do modu pracy STANDBY. Sygnalizacja AUTO FAIL zgasła. Na wysokości 6000 ft załoga ponownie przełączyła układ w mod AUTO. Na FL100 sprawdzono parametry hermetyzacji – były prawidłowe. W dalszej części wznoszenia samolot omijał chmury burzowe co skupiło uwagę załogi. Około FL290 po wyjściu z obszaru chmur burzowych pojawiła się dźwiękowa sygnalizacja wysokości kabinowej 10000 ft. Ciśnienie różnicowe wynosiło 4.5 psi. W tym momencie nie było sygnalizacji AUTO FAIL układu hermetyzacji. Załoga przełączyła układ hermetyzacji do modu STANDBY i rozpoczęła zniżanie. Wykonano standardowe zniżanie bez procedury awaryjnej. Ponieważ parametry hermetyzacji nadal nie były właściwe przełączono układ do modu MANUAL. Wysokość kabinowa zaczęła zmniejszać się. Samolot wylądował bezpiecznie na lotnisku startu – WAW. Po lądowaniu obsługa techniczna wymieniła PRESURIZATION PANEL SELECTOR. Wykonano testy operacyjne układu hermetyzacji, które wypadły pomyślnie. Samolot wykonał rejs do IST z opóźnieniem. Załoga nie stwierdziła usterki w kolejnych lotach.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 917/10
Powiązane raporty: