Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania lotu po trasie Borne Sulinowo – Szczecinek – Omula – Borne Sulinowo,
w około 50 minucie lotu, pilot poczuł silne nudności, zawroty głowy i nasilający się ból brzucha.
Nie mając pewności czy problemy żołądkowe nie będą się nasilać, pilot podjął decyzję
o wykonaniu lądowania zapobiegawczego na najbliższym lądowisku w Wilczych Laskach. Znad
miejscowości Dziki, pilot przyjął kurs na lądowisko i po około 4 minutach lotu z wiatrem, będąc
w odległości około 1000 stóp od pasa, postanowił wykonać podejście na kierunek 28. Problemy
żołądkowe nie ustępowały i pilot czuł się coraz gorzej. Po przyziemieniu i bardzo krótkim
dobiegu pilot podjął decyzję o jak najszybszym opuszczeniu pasa. Stoczenie z pasa nastąpiło
przy zbyt dużej prędkości postępowej. Wiatrakowiec opuszczając pas natrafił na głęboką
nierówność terenu i przewrócił się na prawą stronę. Obracające się łopaty wirnika nośnego
uderzyły o ziemię i uległy połamaniu, uszkodzeniu uległ również kadłub wiatrakowca w części
przedniej, owiewka prawego koła, a także końcówki łopat śmigła. Silnik wiatrakowca zgasł.
Pilot wyłączył zapłon, pompy paliwowe i główny wyłącznik prądu, następnie odpiął pasy
bezpieczeństwa i opuścił wiatrakowiec o własnych siłach. W wyniku zdarzenia pilot nie odniósł
żadnych obrażeń, natomiast wiatrakowiec uległ poważnemu uszkodzeniu. Po krótkotrwałym
odpoczynku pilota, zawroty głowy i dolegliwości żołądkowe samoistnie ustąpiły.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Wilcze Laski
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Wiatrakowiec ELA AGRO R 115
Znaki rejestracyjne: A23EKO
Numer akt: 870/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120870U.pdf | 236.58 KB |