Uruchomienie silnika bez wyjęcia zaślepki z górnej rury wylotowej śmigłowca Mi-2 Plus SP-ZXT 298/08

Data zdarzenia: 
30 May, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 13' 18.0012" N, 22° 23' 39.9984" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 298/08

Miejsce zdarzenia: Lublin-Radawiec
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec Mi-2 Plus
Znaki rejestracyjne: SP-ZXT

Przyczyna incydentu:
Nie wyjęcie przez pilota zaślepki z górnej rury wylotowej prawego silnika i uruchomienie silnika, co spowodowało wyrzucenie zaślepki i otarcie lakieru na łopacie nr 3.

Zalecenia profilaktyczne:
Załogi HEMS poinformowano o zaistniałym przypadku i przypomniano o obowiązujących procedurach w zakresie przygotowania do uruchomienia oraz uruchomienia silników śmigłowca. Zalecono związanie zaslepek silnikowych jedną linką oraz dowiązanie z lewej strony czerwonej taśmy, która będzie widoczna przez lewe okna kabiny pilotów.

ZałącznikWielkość
2008_298_U.pdf62.1 KB
comments powered by Disqus