Lokalizacja
Opis: Podczas lotu na poziomie przelotowym FL350 po trasie AGA - WAW załoga napotkała silną turbulencję w obszarze FIR Barcelony. Informacji odnośnie turbulencji nie było w dostępnych komunikatach meteorologicznych oraz nie było zgłaszanych przez służby ATC. W wyniku wlotu w obszar silnej turbulencji nastąpiła utrata wysokości o 200ft oraz przekroczenie na czas ok. 3 sekund maksymalnej prędkości MMO. Załoga natychmiast zredukowała prędkość poprzez ściągnięcie Manetek Ciągu (Thrust Leaver) oraz przeszła w mod CWS autopilota w celu powrotu do zadanej wysokości. Po lądowaniu w EPWA (Warszawa) załoga dokonała wpisu w dziennik techniczny („ MOMENTARY MAX MACH SPEED EXCEEDED”) i powiadomiła dział techniczny o zaistniałej sytuacji. Dział techniczny zlecił zakontraktowanej jednostce obsługowej wykonanie przeglądu specjalnego zgodnie z AMM 05-51-04 Severe or Unusual Turbulence, Excessive Maneuver, Buffet, or Speeds More than the Design Limits Conditional Inspection. W wyniku przeglądu nie stwierdzono żadnych uszkodzeń. Samolot powrócił do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: FIR Barlecona
Państwo: Hiszpania
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1290/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121290U.pdf | 196.15 KB |