Lokalizacja
Opis: W dniu 5 czerwca 2012 r. o godzinie 7.21 (UTC) nastąpił start samolotu Piper Seneca V
w celu wykonania przelotu wg IFR do Warszawy (EPWA). Po osiągnięciu wysokości przelotowej
FL 110 oraz opuszczeniu strefy oblodzenia, przed trawersem Łodzi, pilot zauważył znaczną
rozbieżność wskazań ilości paliwa między wskazaniami mierzonymi przez pływaki w zbiornikach
oraz wskazaniami ilości paliwa zliczanej przez komputer pokładowy. Ilość paliwa mierzona
w zbiornikach była o wiele mniejsza od tej obliczanej przez komputer pokładowy.
Zdezorientowany pilot podjął decyzję o zapobiegawczym lądowaniu w Łodzi EPLL, przyjmując
za prawidłową wartość niższą mierzoną przez pływaki w skrzydłach. Pilot zgłosił chęć
zapobiegawczego lądowania w Łodzi EPLL z powodu niepewności wskazań paliwomierzy. Od
kontrolera otrzymał zgodę na podejście z widocznością do pasa 25. O godzinie 8.16 (UTC)
samolot bezpiecznie wylądował w Łodzi (EPLL). Po lądowaniu, w celu sprawdzenia, które
wskazania były prawidłowe pilot zatankował samolot do pełna. Do zbiorników wlano 450 litrów
paliwa przy maksymalnej pojemności zbiorników 462 litry.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot PA-34 SENECA
Znaki rejestracyjne: SP-HIN
Numer akt: 553/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120553U.pdf | 231.39 KB |
Komisja ustaliła, a jakie są
Komisja ustaliła, a jakie są dalsze konsekwencje?