Lokalizacja
Opis: Po starcie na FL200 przy prędkości 270-280 kts z włączonym autopilotem nastąpiło lekkie (o ok.2o) wychylenie sterów w prawo. Po odłączeniu autopilota nie były wyczuwalne siły na wolancie, utrzymywało się jedynie ciągłe przechylenie wolantu. Załoga zauważyła, że wskazówka położenia klap nie jest w pozycji UP, lecz tuż ponad nią (ok.1-1,5 mm). Ocena położenia klap z kabiny pasażerskiej nie potwierdziła wysunięcia klap ze względu na brak znaczników. Załoga podjęła decyzję o kontynuowaniu lotu i zmniejszeniu prędkości do 250 kts. Podczas podejścia do lądowania na lotnisku docelowym klapy wyszły symetrycznie na wskazane pozycje. Schowanie klap po lądowaniu przebiegało normalnie, jednak wskazówka położenia ponownie zatrzymała się przed osiągnięciem pozycji UP. Podczas kołowania słyszalne było metaliczne uderzenie z tyłu samolotu. Po zakołowaniu i wypuszczeniu klap na pozycję „5” z zewnątrz samolotu stwierdzono, że śruba napędowa prawej klapy przy kadłubie była rozłączona. Rejs powrotny odwołano.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 271/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090271U.pdf | 193.35 KB |