Utrata kierunku i zderzenie z zaspą śnieżną w końcowej fazie dobiegu samolotu Cessna 150 SP-FKL 150/10

Data zdarzenia: 
18 February, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 16' 8.7924" N, 20° 54' 28.6884" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 150/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 150
Znaki rejestracyjne: SP-FKL

Przyczyna incydentu:
1. Stan nawierzchni drogi startowej (topniejący i zamarzający śnieg);
2. Niesymetryczne działanie układu hamulcowego w końcowej fazie dobiegu.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu incydentu było:
Niewielkie doświadczenie pilota w lotach w warunkach zimowych.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_150_U.pdf57.08 KB
comments powered by Disqus