A109

Prawdopodobna kolizja śmigłowca Agusta A-109 SP-HXA z ptakiem w trakcie lotu 771/09

Data zdarzenia: 
14 September, 2009 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 771/09

Miejsce zdarzenia: lot po trasie Ciechanów - Warszawa
Państwo: Polska

Awaria układu hydraulicznego nr 2 w śmigłowcy Agusta A-109E SP-HXA podczas lotu 380/06

Data zdarzenia: 
17 December, 2006 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 380/06

Miejsce zdarzenia: FIR EPWW
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Agusta A-109E

Odkształcenie i rozklejenie pokrycia końcówki łopaty wirnika śmigłowca Agusta A-109E SP-HXA 281/06

Data zdarzenia: 
5 September, 2006 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 281/06

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Zderzenie z ptakiem podczas wznoszenia śmigłowca Agusta A-109E SP-HXA 75/06

Data zdarzenia: 
2 May, 2006 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 75/06

Miejsce zdarzenia: Warszawa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Agusta A-109E

Uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju śmigłowca Agusta A-109E Power SP-HXA 46/06

Data zdarzenia: 
28 March, 2006 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 46/06

Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna na trasie Sochaczew-Szpital Banacha
Państwo: Polska

Wypadek śmigłowca Agusta A109E Power SP-HXA podczas próby awarii silnika 995/09

Data zdarzenia: 
20 November, 2009 - 14:20

Tytuł opracowania: Raport wstępny o wypadku (poważnym incydencie) lotniczym

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Agusta A109E Power
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Numer akt: 995/09

Powiązane raporty:

Pęknięcie owiewki statecznika pionowego śmigłowca Agusta A-109E SP-HXA wykryte w przeglądzie przedlotowym 194/07

Data zdarzenia: 
30 May, 2007 - 10:00

Tytuł opracowania: Raport końcowy z badania incydentu lotniczego

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec LPR Agusta A-109E Power
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Numer akt: 194/07

Powiązane raporty:

Pęknięcie owiewki statecznika pionowego śmigłowca LPR Agusta A109E SP-HXA zdiagnozowane w przeglądzie przedlotowym 47/07

Data zdarzenia: 
27 February, 2007 - 19:00

Tytuł opracowania: Raport końcowy z badania incydentu lotniczego

Miejsce zdarzenia: lotnisko warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Agusta A109E Power
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Numer akt: 47/07

Powiązane raporty:

Brak koordynacji wlotu do strefy kontrolowanej śmigłowca Agusta A109E SP-HXA wykonującego lot ratowniczy 155/05

Data zdarzenia: 
20 July, 2005 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 155/05

Miejsce zdarzenia: Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Agusta A109E
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Przyczyna incydentu:
Nie przeprowadzenie we właściwym czasie koordynacji wlotu śmigłowca Agusta A109E o znakach rozpoznawczych SP-HXA wykonującego lot ratowniczy z lotniska Warszawa Babice (EPBC) do miejscowości Grójec przez CTR lotniska EPWA.

Zalecenia profilaktyczne:

Zdarzenie lotnicze śmigłowca Augusta A-109E SP-HXA podczas końcowego podejścia na lądowisko przyszpitalne w Płońsku 185/05

Data zdarzenia: 
24 August, 2005 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 185/05

Miejsce zdarzenia: Płońsk
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Augusta A109E
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Przyczyna incydentu:
Zużycie i uszkodzenie paska zębatego napędzającego wentylator chłodnicy oleju silnika nr 2, co spowodowało uszkodzenie instalacji sąsiadujących: kolektora łączącego chłodnicę z wentylatorem, jego osłonę, przewód przekaźnika maksymalnej temperatury oleju oraz lewego paska na krawędzi zewnętrznej.

Zalecenia profilaktyczne: