Zdarzenie samolotu ATR-42-500 SP-EDF

Opis: Po starcie pojawiło się na CCAS ostrzeżenie AVIONICS VENT EXHAUST MODE P/B
FAULT. Załoga po wykonaniu listy kontrolnej kontynuowała lot. Wykonano standardowe
sprawdzenie wysokości kabinowej na FL100 – bez uwag. Podczas dalszego wznoszenia pojawił
się zapach spalenizny oraz nieregularny hałas. Wznoszenie przerwano po stwierdzeniu braku
stabilizacji wysokości kabinowej, wykonano listę kontrolną AUTO PRESS FAULT przełączając
sterowanie hermetyzacją na tryb ręczny. Ponieważ nie powstrzymało to wzrostu wysokości
kabinowej, rozpoczęto zniżanie do FL100. Na kilka sekund przed osiągnięciem FL100 pojawiło
się ostrzeżenie o przekroczeniu maksymalnej wysokości kabinowej, które wyłączyło się po
ustabilizowaniu. Załoga nie korzystała z masek tlenowych.

Miejsce zdarzenia: Trasa Frankfurt-Poznań

Państwo: Niemcy-Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR-42-500

Znaki rejestracyjne: SP-EDF

Numer akt: 228/07

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20070228U.pdf190.75 KB
comments powered by Disqus