Lokalizacja
Opis: Podczas próby uruchomienia silnika nr 2, w trakcie push-back’u usterka zaworu rozruchowego (ENG 2 Starter Valve). Zawór wymieniono i dopuszczono samolot do lotu. Po uruchomieniu silników, podczas włączania generatorów spadek częstotliwości RH generatora (- 385 Hz). Ustabilizowanie częstotliwości 400Hz po około 3 minutach.
Przed rozpoczęciem kołowania, załoga przystąpiła do standardowych czynności kontrolnych. Po wykonaniu „recall” (przyciśnięcie przycisku „six pack” na System Annunciator Panel) zaświeciła się lampka „LH PACK TRIP OFF" na Overhead Panel (OVHD). Załoga kontynuowała kołowanie i po zajęciu pasa wykonała odlot. Po starcie, podczas wznoszenia, na wysokości ok. 1500 ft zapaliła się lampka „LH BLEED TRIP OFF” na OVHD. Załoga wykonała czynności zgodnie z „Non Normal Checklist (QRH B737-400 NNC 2.10), m.in. zresetowała system poprzez naciśniecie przycisku „TRIP RESET”. Przez cały czas kontynuowano wznoszenie do poziomu przelotowego. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. Po każdej próbie resetu lampka „BLEED TRIP OFF” resetowała się na ok. 1-1,5 min. Po osiągnięciu przez silniki wartości N1= 98% lampka zapalała się ponownie. Załoga zatrzymała wznoszenie na FL230. Po kolejnej próbie zresetowania systemu, kapitana zdecydował o przerwaniu rejsu i odejściu na lotnisko zapasowe (EPKT). Ze względu na nadmiar paliwa do lądowania (ok. 7000 kg ponad MLM) załoga została skierowana do strefy oczekiwania. Po wypaleniu nadmiaru paliwa o samolot wykonał bezpieczne lądowanie na EPKT.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Katowice-Pyrzowice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 737-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1434/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111434U.pdf | 200.55 KB |