Lokalizacja
Opis: Podczas kontrolnego lotu, po odbudowie samolotu pilot wykonał standardowy lewy krąg nadlotniskowy. Czwarty zakręt został wykonany z nad Wisły z podejściem do lądowania na kierunku 30. Po wyprowadzeniu na kierunek lądowania pilot wypuścił klapy do pozycji lądowania ustalając kąt szybowania na skraj pasa. Po załamaniu i wyrównaniu samolot przyziemił na koła główne oraz przednie koło podwozia w rejonie początku lokalnego lekkiego wzniesienia terenu lotniska. Uderzenie przednim kółkiem o wzniesienie terenu spowodowało wykonanie trzech kolejnych kangurów. W trakcie trzeciego kangura, gwałtowne opadnięcie samolotu na przednie podwozie spowodowało odłamanie widelca z kołem przedniego podwozia na spoinie łączącej widelec z osią skrętu i kontakt śmigła z nawierzchnią lądowiska. Dobieg samolotu na uszkodzonej przedniej goleni podwozia, niszczonym śmigle oraz dolnej osłonie silnika wynosił 19 metrów, po czym nastąpiło samoczynne zatrzymanie się samolotu. Na tym odcinku 19-metrowym stwierdzono 11 wyraźnych śladów niszczonych łopat śmigła na nawierzchni lądowiska. W wyniku zdarzenia samolot uległ uszkodzeniu, a pilot po wykonaniu czynności wyłączania urządzeń opuścił samolot o własnych siłach nie odnosząc obrażeń.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Konstancin-Jeziorna
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: TS-8 Bies
Znaki rejestracyjne: SP-YBD
Numer akt: 484/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0484_u.pdf | 198.54 KB |
2015_0484_rk.pdf | 690.37 KB |
2015_0484_a.pdf | 3.45 MB |