Lokalizacja
Opis: W ramach egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną na licencję pilota samolotowego zawodowego CPL(A) wraz z uprawnieniem IR(A), pilot egzaminowany wykonywał podejście VOR/DME na lotnisko Łódź Lublinek (EPLL). W trakcie podejścia do lądowania, egzaminowany pilot nie wypuścił podwozia, co nie zostało zauważone przez egzaminatora. Odczytanie listy kontrolnej „before landing check list”, w której zawarte jest, między innymi, sprawdzenie konfiguracji samolotu przed lądowaniem, nie spowodowało wykrycia niepoprawnej konfiguracji samolotu. W końcowej fazie podejścia (na wyrównaniu) egzaminator widząc nienaturalnie niskie położenie samolotu względem drogi startowej podjął decyzję o przerwaniu lądowania i odejściu na drugi krąg przejmując jednocześnie sterowanie samolotem. Samolot odleciał na lotnisko bazowania, gdzie bez problemu wykonał lądowanie. Po lądowaniu został poddany oględzinom, które wykazały, iż w trakcie manewru odejścia na drugi krąg w EPLL nastąpiło zetknięcie anten oraz elementów kotwiczenia samolotu zabudowanych na spodzie kadłuba z powierzchnią drogi startowej w wyniku czego zostały one nieznacznie uszkodzone. Według oświadczenia załogi samolotu nie spowodowało to nieprawidłowej pracy radiostacji pokładowych i innych systemów samolotu.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: TECNAM P2006T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1347/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121347U.pdf | 298.65 KB |