Usterka układu sterowania klapką wyważająca steru wysokości w samolocie Cessna 172 SP-RAP 70/10

Data zdarzenia: 
23 January, 2010 - 12:40

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 16' 9.9768" N, 20° 55' 2.658" E

Tytuł opracowania: Raport końcowy z badania zdarzenia statku powietrznego

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 172S
Znaki rejestracyjne: SP-RAP

Numer akt: 70/10

Powiązane raporty: -

Komunikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr 20 dnia 31.03.2010

ZałącznikWielkość
Raport końcowy417.27 KB
Komunikat nr 20 z dn. 31.03.201090.78 KB
comments powered by Disqus

Gdzie tu masz "fałszowanie

Gdzie tu masz "fałszowanie dowodów rzeczowych"? Album ilustracji to, jak nazwa wskazuje, tylko album ilustracji, a nie żaden dowód.

O i przy okazji. Wstawianie

O i przy okazji. Wstawianie zdjec dowodowych przez wlasciciela z dorobiona (domalowana) koncowka "static wig" stawia caly raport w duzym znaku zapytania o jego wiarygodnosc z punktu prawa. Falszowanie dowodow rzeczowych przez kogoklwiek chyba jest karalne :)
M.B

Cos mi sie wydaje ze PKBWL

Cos mi sie wydaje ze PKBWL nie zabardzo przylozylo sie do zrozumienia "Check List" dla C172S. W czynnosciach przed startowych "Before Takeoff", punkt 5. Flight Controls-- FREE and CORRECT". Bledne polaczenie linek jest nagminnym bedem mechanikow lotniczych przez ktore nie jeden samolot juz spadl badz nie wystartowal. W samolotach czesto linki sa kolorwane dla zminimalizowania mozliwosci pomylki. C 172S jest samolotem treningowym i posiada okna z tylu. Trim tab jest czescia Flights Controls ktory widac w pelnym wychyleniu steru wysokosci i powinno byc uwzglednione jego "CORRECT" wychylenie. Ale to tylko taka prawna uwaga. Wiadomo ze zycie nadaje inne kierunki rozumienia i zachowania pilotow. Z uszanowanie dla PKBWL
M.B