Zdarzenie lotnicze podczas lądowania śmigłowca Bell 407 GXP SP-MGS 2020/1321
Opis: 3 czerwca 2020 r., po wykonanych lotach egzaminacyjnych, pilot wraz z towarzyszącym mu egzaminatorem wykonali przebazowanie śmigłowca z lądowiska Ferrari w Katowicach na lotnisko Katowi
Lądowanie zapobiegawcze w terenie przygodnym śmigłowca Bell-407 2575/16
Opis: W trakcie lotu śmigłowca z m. Wysogotowo do Konstancina włączyła się sygnalizacja (XSIN CHIP) - tj. opiłki w przekładni głównej.
Naruszenie przestrzeni TMA EPWA przez śmigłowiec Bell 407 0513/15
Opis: Pilot śmigłowca Bell 407 na podstawie złożonego planu wykonywał lot z Konstancina.
Naruszenie przestrzeni TMA EPWA przez śmigłowiec Bell 407 0512/15
Opis: Pilot śmigłowca Bell 407 na podstawie złożonego planu wykonywał lot z Konstancina.
Zdarzenie śmigłowca BELL 407 OK-SOL na lotnisku Zielona-Góra-Przylep 742/12
Opis: Około godziny 08:30 UTC Dyżurny Portu usłyszał wywołanie pilota do Kontrolera TWR EPZG (czas pracy wieży do godz. 08:00 UTC). Wywołanie powtórzono dwukrotnie, bez odzewu TWR.
Zderzenie z ziemią i przewrócenie się na bok śmigłowca Bell 407 SP-SKK podczas lądowania zapobiegawczego wywołanego spadkiem widoczności 1387/10
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1387/10
Miejsce zdarzenia: Kozłowice k/Olesna
Państwo: Polska
Zderzenie z ziemią w locie kontrolowanym, przewrócenie na bok i zniszczenie śmigłowca Bell 407 SP-SKK po lądowaniu zapobiegawczym 1387/10
Tytuł opracowania: Raport końcowy, wypadek, zdarzenie nr 1387/10
Miejsce zdarzenia: Kozłowice k/Olesna
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Bell 407
Uszkodzenie koła zębatego miernika momentu obrotowego i koła z nim współpracującego śmigłowca Bell-407 SP-FDN 516/08
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 516/08
Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna między Gdańskiem a Jastarnią.
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec Bell-407
Znaki rejestracyjne: SP-FDN
Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie koła zębatego miernika momentu obrotowego i koła z nim współpracującego, co spowodowało dalsze uszkodzenia w skrzyni napędów, turbinie oraz spreżarce silnika i doprowadziło do zadziałania w locie sygnalizacji „Engine Chip”. Nie ustalono przyczyny uszkodzeń obu kół zębatych miernika momentu.