B407

Zdarzenie lotnicze podczas lądowania śmigłowca Bell 407 GXP SP-MGS 2020/1321

Data zdarzenia: 
3 June, 2020 (godzina nieokreślona)

 Opis: 3 czerwca 2020 r., po wykonanych lotach egzaminacyjnych, pilot wraz z towarzyszącym mu egzaminatorem wykonali przebazowanie śmigłowca z lądowiska Ferrari w Katowicach na lotnisko Katowi

Lądowanie zapobiegawcze w terenie przygodnym śmigłowca Bell-407 2575/16

Data zdarzenia: 
29 September, 2016 (godzina nieokreślona)

Opis: W trakcie lotu śmigłowca z m. Wysogotowo do Konstancina włączyła się sygnalizacja (XSIN CHIP) - tj. opiłki w przekładni głównej.

Naruszenie przestrzeni TMA EPWA przez śmigłowiec Bell 407 0513/15

Data zdarzenia: 
15 April, 2015 (godzina nieokreślona)

 Opis: Pilot śmigłowca Bell 407 na podstawie złożonego planu wykonywał lot z Konstancina.

Naruszenie przestrzeni TMA EPWA przez śmigłowiec Bell 407 0512/15

Data zdarzenia: 
15 April, 2015 (godzina nieokreślona)

 Opis: Pilot śmigłowca Bell 407 na podstawie złożonego planu wykonywał lot z Konstancina.

Uszkodzenie koła zębatego miernika momentu obrotowego i koła z nim współpracującego śmigłowca Bell-407 SP-FDN 516/08

Data zdarzenia: 
26 July, 2008 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 516/08

Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna między Gdańskiem a Jastarnią.
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec Bell-407
Znaki rejestracyjne: SP-FDN

Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie koła zębatego miernika momentu obrotowego i koła z nim współpracującego, co spowodowało dalsze uszkodzenia w skrzyni napędów, turbinie oraz spreżarce silnika i doprowadziło do zadziałania w locie sygnalizacji „Engine Chip”. Nie ustalono przyczyny uszkodzeń obu kół zębatych miernika momentu.