3

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotów Cessna 152 SP-KCD / SP-DCM 2021/4292

Data zdarzenia: 
24 October, 2021 - 16:20

 Opis: 24.10.2021 r. na lotnisku Depułtycze Królewskie (EPCD) odbywały się loty, na potrzeby których wyznaczono kierującego lotami.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotów: Tecnam P2008-JC SP-SMD oraz F-16 2022/2133

Data zdarzenia: 
9 May, 2022 - 10:40

 Opis: O 10:27, po wylocie z CTR EPPO pilot samolotu Tecnam zgłosił zamiar wykonania lotu według planu lotu do EPLS.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotów Cessna 152 SP-KOG oraz AERO - AT3 - R100 SP-RWG 2021/1501

Data zdarzenia: 
9 June, 2021 - 08:40

 Opis: 09.06.2021 r. loty po kręgu nadlotniskowym lotniska EPBC do RWY 28L wykonywał samolot Aero AT3-R100 oraz samolot Cessna 152. Załogi wykonywały loty szkole z instruktorami. Około godz.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Embraer ERJ190 - 200 - 200IGW SP-LNM 2019/1713

Data zdarzenia: 
20 May, 2019 - 11:56

 Opis: Na lotnisku EPWA w użyciu był wyłącznie RWY 15 wykorzystywany do operacji startów i lądowań. Warunki atmosferyczne pozwalały krl TWR na obserwację pola manewrowego lotniska.

Niebezpieczne zbliżenie z udziałem samolotu Diamond DA-20 2489/16

Data zdarzenia: 
7 September, 2016 (godzina nieokreślona)

 Opis: W dniu 7 września 2016 r. uczeń – pilot wykonywał lot wg złożonego planu lotu FPL z lotniska Szymany EPSY do lotniska Dęblin EPDE. Podczas dolotu do MRT 01 pomiędzy m. Tworki a m.

Wykrycie występowanie niedopuszczalnych luzów w samolotach Liberty XL-2 SP-TZA, SP-TZD, SP-TZE 1134/11

Data zdarzenia: 
24 August, 2011 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas przeglądów okresowych samolotów wykryto występowanie niedopuszczalnych luzów w tylnych okuciach połączeń skrzydeł z kadłubem na kratownicowej części kadłuba

Zdarzenie lotnicze podczas wypychania ze stanowiska postojowego samolotu Boeing 737-400 1314/12

Data zdarzenia: 
30 September, 2012 (godzina nieokreślona)

 Opis: Po zakończonej obsłudze rejsu, koordynator rejsu otrzymał zgodę na wypychanie samolotu ze stanowiska 20 na drogę do kołowania „M”. Zgoda zawierała zastrzeżenie, że ma to być tzw.