Lokalizacja
Opis: Do zdarzenia doszło podczas kołowania dwóch samolotów na lotnisku EPKK. Samolot Boeing 737 wylądował o godzinie 7:44 (UTC) i dostał instrukcje kołowania drogami TWY: F, B i G. Drugi samolot Cessna 172 wylądował o godzinie 7:46 i otrzymał instrukcje aby zwolnić DS. w drogę kołowania C i zatrzymać się w bezpiecznej odległości od TWY B ponieważ po TWY B kołuje samolot Boeing 737. Pilot samolotu Cessna nie wykonał instrukcji i wjechał na TWY B (pomimo upomnień), a następnie pokołował na płytę wojskową MP3. Kontroler nakazał zatrzymanie kołowania załodze samolotu Boeing 737 w bezpiecznej odległości od krzyżówki TWY B i TWY C. Następnie zapytał pilota samolotu Cessna czy jest zapoznany z topografią lotniska i czy wie gdzie się znajduje. Pilot potwierdził, że jest na części wojskowej. Kontroler nakazał pilotowi kołowanie po TWY B, G i czekać w G na follow me. Samolot jednak zamiast kołować w stronę portu wjechał ponownie na TWY B kierując się w stronę przeciwną niż port. Po interwencji kontrolera, samolot zawrócił i pokołował w stronę portu w asyście follow me. Za nim jako „dwójka” zakołował na płytę Boeing 737.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Kraków-Balice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA 172
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 871/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20100871U.pdf | 144.24 KB |