Lokalizacja
Opis: Lot połączony z zrzutem skoczków spadochronowych przebiegał bez zakłóceń. Lot do lądowania i lądowanie wykonywał pilot przeszkalany. Lądowanie było wykonywane z klapami pełnymi wychylonymi o kąt 400. Początek wyrównania był wykonany na około 7 metrach i przy prędkości 105 km/godzinę (wg relacji szkolonego pilota). Z pozyskanego filmu na którym zostało uwiecznione lądowanie, samolot do zetknięcia z ziemią wykonywał płaski i prawie równoległy lot do ziemi bez nadania trzy punktowego położenia podwozia. Samolot wylądował na koła główne z wysoko uniesionym kółkiem ogonowym. Wytracając i tak małą prędkość podejścia samolot coraz bardziej podnosił ogon aż do podparcia się na śmigle. W trakcie hamowania obrotów śmigła po zetknięciu się jego z podłożem pasa nastąpiło ponadto przechylenie samolotu w lewo (w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów śmigła) oraz spowodowany nim kontakt końcówki lewego dolnego skrzydła z ziemią i jej uszkodzenie. Po przemieszczeniu się na odległość 50 m samolot znieruchomiał w pozycji podparcia na śmigle. Załoga, pilot i instruktor nie doznali żadnych obrażeń i opuścili samolot o własnych siłach.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bydgoszcz-Szwederowo
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot AN-2
Znaki rejestracyjne: SP-FMA
Numer akt: 1153/12
Powiązane raporty: Uchwała 1153/12