Kapotaż i poważne uszkodzenie samolotu Cessna 172H SP-KZY wskutek lądowania awaryjnego po zakłóceniu pracy silnika 680/10

Data zdarzenia: 
12 July, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 58' 34.7412" N, 15° 27' 9.468" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 680/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Zielona Góra - Przylep (EPZG)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 172H
Znaki rejestracyjne: SP-KZY

Przyczyna wypadku:
Przyczyną wypadku lotniczego było tworzenie się „korków” gazowych w instalacji
paliwowej samolotu, powodujących zakłócenia w pracy silnika, w warunkach zwiększonego
zapotrzebowania na paliwo w czasie startu, w warunkach wysokiej temperatury otoczenia.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia było wykonywanie startu samolotu z zaworem
rozdzielacza paliwa w położeniu „LEWY” zbiornik (położenie nie zalecane Instrukcją użytkowania
samolotu w locie.

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie zaproponowała zaleceń
profilaktycznych

ZałącznikWielkość
2010_680_U.pdf55.02 KB
comments powered by Disqus