Cargo

Potrącenie sarny podczas lądowania samolotu An-26 HA-TCS 313/06

Data zdarzenia: 
3 October, 2006 - 23:48

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 313/06

Miejsce zdarzenia: Kraków-Balice
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot An-26

Niebezpieczne zbliżenie samolotów An-26 HA-TCS i C525B D-CJAK 287/06

Data zdarzenia: 
15 September, 2006 - 00:25

Tytuł opracowania: Raport Końcowy

Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samoloty An-26 i C525B

Założenie gniazda przez ptaki pod osłonami lewego zespołu napędowego samolotu Letov L-410 Turbolet UR-SEV 82/06

Data zdarzenia: 
5 May, 2006 - 22:58

Tytuł opracowania: Raport Końcowy z Badania Incydentu Lotniczego

Miejsce zdarzenia: Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot Letov L-410 Turbolet

Niedokładne i niedbałe zamknięcie pokrywy zaworu centralnego tankowania paliwa samolotu AN-26B UR-UCP 87/08

Data zdarzenia: 
18 February, 2008 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 87/08

Miejsce zdarzenia: Gdańsk-Rębiechowo
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot AN-26B

Błąd Koordynatora Ruchu Naziemnego podczas prowadzenia samolotu An-124 RA-82080 859/08

Data zdarzenia: 
16 November, 2008 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 859/08

Miejsce zdarzenia: Wrocław-Strachowice
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot An-124
Znaki rejestracyjne: RA-82080

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu było niezachowanie przez Koordynatora Ruchu Naziemnego bezpiecznej odległości od przeszkody stałej podczas prowadzenia samolotu An-124, która dla tej kategorii statków powietrznych wynosi 7.5 m.

Zalecenia profilaktyczne:

Brak sygnalizacji wypuszczenia lewej goleni głównej samolotu AN-26 SP-FDR 172/05

Data zdarzenia: 
12 August, 2005 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 172/05

Miejsce zdarzenia: Gdańsk-Rębiechowo
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Antonow AN-26
Znaki rejestracyjne: SP-FDR

Przyczyna incydentu:
Uszkodzenie (pęknięcie) podkładki-blaszki zabezpieczającej na nakrętkach kontrujących trzpienia, co w konsekwencji doprowadziło do samoodkręcenia się śruby regulującej mikrowyłącznika DP 702, podającego sygnał do zaświecenia lampki sygnalizacji wypuszczenia podwozia.

Zalecenia profilaktyczne: brak.